Το Περιφερειακό Λύκειο Λιβαδιών αποτελεί ενεργό μέλος του Δικτύου Συνεργαζόμενων Σχολείων της UNESCO (ASPnet), υιοθετώντας τις παγκόσμιες αξίες της εκπαίδευσης για την ειρήνη, τη βιώσιμη ανάπτυξη, τα ανθρώπινα δικαιώματα και την πολιτιστική πολυμορφία. Το σχολείο μας εστιάζει σε δύο βασικούς θεματικούς άξονες:
1. Περιβαλλοντική Αειφορία και Δράσεις για την Κλιματική Αλλαγή
Με στόχο την καλλιέργεια οικολογικής συνείδησης και ενεργού συμμετοχής, οι μαθητές μας εμπλέκονται σε ποικίλες δράσεις, όπως προγράμματα ανακύκλωσης, δημιουργία σχολικού λαχανόκηπου, εργαστήρια και παρουσιάσεις για την κλιματική αλλαγή. Μέσα από βιωματικές εμπειρίες, διαμορφώνουμε υπεύθυνους πολίτες με περιβαλλοντική ευαισθησία και δράση.
2. Διατήρηση της Πολιτιστικής μας Κληρονομιάς
Η πολιτιστική μας κληρονομιά αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της συλλογικής μας ταυτότητας. Το σχολείο μας αναλαμβάνει πρωτοβουλίες και συνεργασίες που αναδεικνύουν και προστατεύουν την τοπική και εθνική μας παράδοση. Εκπαιδευτικές επισκέψεις, συμμετοχή σε πολιτιστικά δρώμενα και δημιουργικές δράσεις φέρνουν τους μαθητές κοντά στην ιστορία, τη λαογραφία και τα μνημεία του τόπου μας.
Μέσα από αυτές τις στοχευμένες δράσεις, οι μαθητές καλλιεργούν τον σεβασμό προς το περιβάλλον και τον πολιτισμό, αποκτούν δεξιότητες και αξίες, και ενδυναμώνονται ώστε να συμβάλουν ενεργά σε έναν πιο δίκαιο, βιώσιμο και πολιτισμικά ευαισθητοποιημένο κόσμο.
Δραστηριότητες
Α. Εκδήλωση Μνήμης: «Μνήμες και Μαρτυρίες – 50 Χρόνια από την Τουρκική Εισβολή»
Στο πλαίσιο του Προγράμματος UNESCO και της διατήρησης της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, το Περιφερειακό Λύκειο Λιβαδιών διοργάνωσε στις 18 Οκτωβρίου 2024 μια συγκινητική ενδοσχολική εκδήλωση μνήμης με τίτλο «Μνήμες και Μαρτυρίες – 50 Χρόνια από την Τουρκική Εισβολή». Μαθητές, εκπαιδευτικοί και εκλεκτοί προσκεκλημένοι από τον χώρο της πολιτικής, της λογοτεχνίας και του πολιτισμού συμμετείχαν σε μια πολυδιάστατη εκδήλωση που συνέδεσε το παρελθόν με το παρόν.
Η εκδήλωση περιλάμβανε παρουσίαση βιβλίου, ζωντανές μαρτυρίες προσφύγων, ποιητικές απαγγελίες και μουσικά δρώμενα, με στόχο την ενίσχυση της ιστορικής μνήμης και τη διαγενεακή μεταλαμπάδευση της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς. Η ενεργός συμμετοχή των μαθητών μέσα από λογοτεχνική και καλλιτεχνική έκφραση συνέβαλε στην ενίσχυση της συναισθηματικής και πολιτισμικής τους ταυτότητας, καλλιεργώντας αξίες ειρήνης, σεβασμού και συλλογικής μνήμης – θεμέλια της βιώσιμης πολιτιστικής εκπαίδευσης.
Στην εκδήλωση συμμετείχαν όλοι οι μαθητές του τμήματος Ά11:
- Αδάμου Αντωνία
- Αντρόνικ Άντρεα Κοσμίνα
- Γιουτανή Χαρίκλεια
- Θρασυβούλου Ανδρονίκη
- Καλησπέρα Χρύσω
- Μασούρα Αναστασία
- Μηλιώτη Μαρίνα
- Μιχαήλ Αντωνία
- Μιχαήλ Ελένη
- Όθμαν Μαρία
- Παναγιώτου Σοφία
- Πογιατζής Παναγιώτης
- Σαντίκος Μάρκος
- Συρίμης Μιχάλης
- Φουλή Κριστίν
- Χατζίδου Αναστασία
- Χριστοδούλου Άννα
- Χριστοδούλου Μαριλένα
Β. Καινοτόμα Μαθητική Δράση: MOLOCHAKIES – Από τη Φύση στο Πιάτο μας
Στο πνεύμα της περιβαλλοντικής αειφορίας, της μαθητικής επιχειρηματικότητας και της βιωματικής μάθησης, το Περιφερειακό Λύκειο Λιβαδιών συμμετείχε με ιδιαίτερη επιτυχία στο Πρόγραμμα Δημιουργικότητας, Καινοτομίας και Επιχειρηματικής Ιδέας – Ιδεοδρόμιο 2024–2025, που πραγματοποιήθηκε στις 10 Απριλίου 2025 στο Πανεπιστήμιο UCLan Cyprus.
Η ομάδα των μαθητών μας παρουσίασε την πρωτότυπη επιχειρηματική της ιδέα με τίτλο MOLOCHAKIES – βιολογικά μπισκότα παρασκευασμένα από μολόχα, ένα παραδοσιακό φυτό γνωστό από την αρχαιότητα για τις ήπιες καθαρτικές του ιδιότητες. Η ιδέα εστίασε στη φυσική υγεία, τη βιώσιμη χρήση τοπικών φυσικών πόρων, και την ανάπτυξη ενός καινοτόμου προϊόντος με κοινωνική και θεραπευτική αξία, δίνοντας παράλληλα ώθηση στην τοπική οικονομία.
Μέσα από αυτή τη δράση, οι μαθητές ανέδειξαν τη δημιουργικότητα, την καινοτόμο σκέψη, τη συνεργασία και την υπευθυνότητα. Από τη διαχείριση της παραγωγής και των πωλήσεων, μέχρι τη διαφήμιση και την κοστολόγηση, όλα τα στάδια οργανώθηκαν από μαθητικές ομάδες, με σαφή κατανομή ρόλων και αρμοδιοτήτων:
Εμπορικό Τμήμα (Μάρκετινγκ και Διανομή): Αννίτα Χριστοδούλου, Χαρίκλεια Γιουτανή, Κριστίν Φουλή
Οικονομικό Τμήμα (Λογιστικά και Πωλήσεις): Όλοι οι Μαθητές του Τμήματος Α11
Τμήμα Ανθρώπινου Δυναμικού: Όλοι οι Μαθητές του Τμήματος Α11
- Αδάμου Αντωνία
- Αντρόνικ Άντρεα Κοσμίνα
- Γιουτανή Χαρίκλεια
- Θρασυβούλου Ανδρονίκη
- Καλησπέρα Χρύσω
- Μασούρα Αναστασία
- Μηλιώτη Μαρίνα
- Μιχαήλ Αντωνία
- Μιχαήλ Ελένη
- Όθμαν Μαρία
- Παναγιώτου Σοφία
- Πογιατζής Παναγιώτης
- Σαντίκος Μάρκος
- Συρίμης Μιχάλης
- Φουλή Κριστίν
- Χατζίδου Αναστασία
- Χριστοδούλου Άννα
- Χριστοδούλου Μαριλένα
Η επιλογή της μολόχας ως τοπικής πρώτης ύλης δεν ήταν τυχαία: πέρα από τις θεραπευτικές της ιδιότητες, η χρήση τοπικών και διαθέσιμων φυτικών προϊόντων συμβάλλει ενεργά στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Αποφεύγοντας τη μεταφορά αγαθών από μακρινές περιοχές ή χώρες —μια διαδικασία που απαιτεί κατανάλωση ενέργειας και προκαλεί εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO₂)— η ομάδα μας πρότεινε μια λύση που στηρίζει την τοπική παραγωγή, μειώνει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου και ενισχύει τη βιώσιμη διαχείριση φυσικών πόρων. Με αυτόν τον τρόπο, η μαθητική ιδέα MOLOCHAKIES δεν προωθεί μόνο την υγεία, αλλά και την περιβαλλοντική υπευθυνότητα και την τοπική αυτάρκεια.
Η επιτυχία του εγχειρήματος αποτελεί απόδειξη ότι όταν η μάθηση συνδυάζεται με φαντασία, έμπνευση και συνεργασία, μπορεί να παράγει αποτελέσματα με πραγματικό αντίκτυπο στην κοινωνία και το περιβάλλον.
Ένα μεγάλο ευχαριστώ αξίζει σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες, καθώς και στους εκπαιδευτικούς που στάθηκαν αρωγοί σε αυτό το ξεχωριστό ταξίδι γνώσης και δημιουργίας.
Επιτροπή Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων & UNESCO